martes, 26 de enero de 2021

Tema 1 Gonzalo Constenla Didáctica

Moi boas a tod@s! Estou de volta no meu blog para facer a primeira entrada da materia "Didáctica do Ensino das Linguas Estranxeiras". Este primeiro tema foi impartido polo docente Gonzalo Constenla, e corresponde ó bloque temático 1, que versa sobre as situacións e variábeis de ensino das linguas estranxeiras. Quero subliñar que esta entrada integra a entrada de dosier coa entrada de diario, no canto de publicalas por separado. 

Gustaríame comezar amosándovos o traballo que preparei para esta unidade:


Nesta pequena tarefa, cada alumno debía plasmar de forma visual o seu repertorio lingüístico persoal. Por un lado, na táboa en enriba debíanse recoller as linguas nas que o falante é competente, ben mediante un coñecemento activo ou pasivo da lingua en cuestión (cor verde ou cor azul, respectivamente), e na segunda táboa debíanse explicitar as variedades e elementos lingüísticos característicos de cada lingua. Unha vez rematado este exercicio de xeito individual, o profesor abriu un documento en liña no que cada un de nós debíamos colar o noso repertorio, co obxectivo de deseñar o repertorio lingüístico da nosa clase. A verdade é que esta tarefa pareceume realmente interesante, así como a explicación teórica previa que deu Gonzalo sobre as diferenzas entre repertorio lingüístico, comunidade de lingua e comunidade lingüística, porque a verdade é que eu persoalmente mesturaba estes conceptos. A metodoloxía para a realización desta tarefa está tamén baseada no formato 'placemat' (traballo individual en primeiro lugar, e posta en común a posteriori) que tamén empregamos noutra ocasión na clase, e a verdade que pareceume moi axeitado para levar a cabo esta actividade. 


Imaxe do formato placemat


Neste tema fixemos tamén algúns traballos máis curtos de xeito grupal sobre outros aspectos realmente interesantes dos contidos da unidade. Relacionado coa temática das similitudes e diferenzas na aprendizaxe dunha lingua materna e dunha lingua estranxeira, realizamos unha breve tarefa de xeito grupal na que, empregando o diagrama de Venn, fomos quen de analizar de xeito pormenorizado a relación existente entre o galego e o inglés, chegando a uns resultados moi interesantes, nos que as diferenzas superaron claramente ás similitudes, tendo en conta que o inglés e o galego pertencen a diferentes ramas lingüísticas (rama xermánica vs familia románica, ambas pertencentes á familia indoeuropea). 


Diagrama de Venn


Como xa comentei previamente, tamén fixemos uso do formato placemat para realizar outra tarefa nesta unidade 1. O exericio consistía en respostar de xeito individual primeiro unha serie de cuestións relacionadas coas diferenzas entre os conceptos de lingua habitual, lingua de traballo e lingua vehicular. Tratábanse de preguntas nas que se plantexaba un escenario en concreto nunha institución europea, empresa multinacional, ou situación máis cotidiana, na que se debía elixir en qué lingua se deberían expresar hipotéticamente as persoas implicadas á hora de se comunicar. Unha vez cada alumno reflexionara de xeito individual, procedíase á posta en común das ideas xurdidas en pequenos grupos.


Sede da Unión Europea, Bruselas (Bélxica)

Realizamos tamén outra pequena actividade en grupos na que o tema principal eran os contextos de ensino dunha lingua estranxeira e as metodoloxías a empregar. Gonzalo facilitábanos un documento en liña cunha táboa na que se presentaban diferentes situacións de ensino dunha lingua estranxeira, e nós debíamos determinar e plasmar no documento a metodoloxía que pensabamos que era máis axeitada para cada situación. 

A verdade é que gustoume moito a metodoloxía empregada por Gonzalo para impartir este primeiro tema desta nova materia. Mesturáronse breves explicacións teóricas por parte do profesor, xunto con traballos grupais nos que traballábamos os novos coñecementos. Como xa destaquei tamén na materia de "As linguas estranxeiras no contexto español e internacional", o feito de traballar en grupos favorece un traballo máis dinámico e máis ameno. Penso que traballar de xeito colaborativo ofrece moitísimas vantaxes. 

Con respecto ós contidos do tema, cumpriuse co reflectido na guía da materia. Quero destacar ademais que aprendín moito, e sobre todo, fun quen de clarificar conceptos que confundía ou que pensaba que eran sinónimos, a pesares de que algunha das partes do tema soábanme dalgunha materia do grao, como por exemplo a aprendizaxe dunha lingua materna fronte a unha lingua estranxeira. Tiven unha materia chamada "Adquisición e aprendizaxe do inglés" na que tratei de xeito profundo esta cuestión. Tamén coñecía a metodoloxía de ESP (English for Specific Pusposes), xa que tiven unha materia no máster que cursei o ano pasado sobre esta temática.

En resumo, penso que o desenvolvemento deste primeiro tema da materia foi moi bo, tanto por parte de Gonzalo, o docente, como por parte dos meus compañeiros, xa que todos eles presentaron unha actitude moi proactiva á hora de traballar colaborativamente. Polo tanto, non teño para destacar ningún aspecto negativo nesta primeira unidade. 

2 comentarios:

  1. ¡Hello Victor!
    ¿qué tal?
    Primero de todo, me gustó mucho esta entrada sobre el tema 1, good job :) luego me gustaría decirte que pienso igual que tú, respecto al apartado final que escribistes, creo que hemos empezado esta asignatura muy bien debido a tema 1 y hemos vistos unos aspectos muy interesantes tanto situaciones de las lenguas extranjeras como el contexto de uso de ellas, además me acuerdo muy bien cuando trabajamos con la actividad de diagrama de Venn, nos resultó muy interesantes los resultados sobre las similitudes y las diferencias entre el gallego como lengua materna y el inglés como una lengua extranjera, un placer de trabajar contigo :)

    ¡Un abrazo!

    ResponderEliminar
  2. Hola Víctor! Soy Pablo Mouriño.

    Estoy totalmente de acuerdo contigo, la metodología empleada por Gonzalo en las sesiones destinadas a este tema fue muy acertada. Esa combinación de breves explicaciones teóricas y de actividades grupales fue muy dinámica y productiva. Es bueno ver que pese a estar en diferentes grupos hemos tenido la misma experiencia.

    Quiero felicitarte por tu trabajo en esta entrada tan elocuente y aprovecho también para mandarte un saludo.

    ResponderEliminar

Tema 11 Cristina Rodríguez Didáctica

Moi boas a tod@s! Esta entrada de blog vai estar adicada a facer unha análise e reflexión sobre o tema 11, referente á avaliación na aula de...